svar till anonym


bilden är från 2007.

Anonym om skol-sm:

hur kan du bli sjuk av att röka? :s

svar:
jag vet inte hur eller varför, men för ett år sen sisådär så hade jag virusinfektion i halsen i ett halvår. jag tog medicin och den gick bort. men sen kom den tillbaka mer och mer, tillslut så var jag jätte sjuk och låg hemma och mådde så otroligt dåligt. kunde knappt prata. så jag gick till läkaren och kollade vad som var felet. då sa dom att det var pågrund av att jag röker som jag fått virusinfektion. antagligen så är alla mina flimmer hår döda och bakterierna bara flödar in i mig, eller något. jag prövade med att sluta röka, började med nikotintuggumin. jag mådde bättre, blev inte sjuk mer. sen borde ju alla som röker veta om att om man har druckit alkohol så går det inte att inte röka. så jag rökte, vaknade upp dagen efter och var svin sjuk. sen har jag märkt att varje gång jag röker så blir jag sjuk. jag får ont i halsen antingen en timme senare eller vaknar upp dagen efter med hosta och allt det dära. nu har jag övergått till snus för att jag mådde så illa av tuggummina. sen är det även så att läkaren sa att om inte jag slutar röka så kommer jag få kol inom några år, vilket jag inte kände mig så pepp på att få. mitt immunförsvar hatar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback