släktkalas, helt okej

kom hem för en tag sen från släktkalaset i värnamo. till en början tyckte jag, min bror och min kusin att det var helt värdelöst. alla gamla människor som skulle komma fram och hälsa på en som ändå sen glömde av ens namn och vems barn eller barnbarn man var. maten var god, det var lite plockmat. efter det bjöds det på té och kaffe, jag fastnade för té med hallon smak. det var riktigt smakrikt, blev ett par koppar sånna medans man lyssnade på en 96årig gammal dam vi har i släkten, pigg och glad, hon berättade en massa historier om sin barndom och berättade en massa om vår släkt.

lite rädd blev jag när dom pratade om min morfars syster. så sa margret (födelsedags"barnet") att hon märkt att det finns lite släktdrag hos vissa. hon nämde att det fanns en i rummet (av 45 pers) som liknade morfars syster kerstin. hon vände sig om och pekade på mig "hon är det!". alla satt och stirrade på mig och mumlade "jaa, faktiskt. ja nu när du säger det, dom är riktigt lika". jag blev helt till mig och visste inte vad jag skulle säga, jag bara satt där och stammade lite "he-he-he-hehehe.."

det var en otroligt varm dag så efter allt det goda stack jag, min bror och min kusin till en badplats några meter ifrån där vi var och tog ett dopp. vi simmade över till en liten ö som fanns lite längre bort. jag var nojjig som vanligt över gäddor och dess like. min bror och min kusin tog en simtur bort till nästa ö lite längre bort medans jag stannade kvar på den förste och solade benen lite. jag fick för mig att doppa hela huvudet, det gjorde jag också. mascaran fanns i hela ansiktet nästan, skämt å sido.

lite bilder får jag bjuda på.

"kör på väg" .. på gpsen såg man ingen väg. hihi. vilken väg?


morfar. inte alls sig lik längre, hoppas på att han blir frisk snart.

mamma och morfars kusin ann-louise från danmark

96åringen som hade mycket att berätta, härlig tant!

efter badet, mascara lite här och var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback