mycket trötthet samt glädje



idag är jag faktiskt väldigt glad. har ingen aning om varför dock. ibland har jag sådana dagar då jag verkligen är extra glad. men något dåligt finns det alltid i lyckan, för tillfället så är det att jag är så otroligt trött. det tar verkligen kål på en att vara i skolan även fast vi inte har mycket i skolan överhuvudtaget haha.

jag hade tänkt att berätta lite om min linje som jag går. jag läser nämligen personlig stil och design på angeredsgymnasiet. det består av make up, manikyr, stilanalys, färganalys, massage, ansiktsbehandlning osv. allt som räknas i en salong helt enkelt. nu menar jag självklart ingen frisörsalong utan mer än.. ja haha salong. vi spenderar cirka 5 timmar i veckan till att ägna oss åt något ut av det jag just skrev. för tillfället håller vi på med make up med natur som inspiration. man ska alltså göra en egen make up som har med naturen att göra. sen ska vi ut och fotas den 21maj i naturen med vår sminkning. ska bli otroligt kul. vi har även haft kizz-sminkning som vi jobbade ihop med ny musik årskurs 1. det gick ut på att vi skulle sminka dom till deras kizz-konsert. när det gäller manikyren har vi lärt oss vanlig manikyr och även fransk manikyr. jag kan ju inte säga att vi är proffs, men vi lär bli. för vi har fortfarande 2år kvar och vi har ännu bara avklarat en del av make upen, manikyren, färganalysen och stilanalysen. det kommer mer! har ni några frågor eller något så kommentera eran fråga så svarar jag så gott jag kan. för er 93er som funderar på vad ni ska söka till så rekommenderar jag starkt den linjen jag går!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback