ledig idag

inga lektioner idag, väldigt skönt. igår slutade vi ju även runt halv elva tiden. så otroligt skön vecka framför mig. dagen i äran har spenderats med plugg. inget som är särskilt vanligt från min del, men det fick göras ändå. min svenska och naturkunskap lärare anna har blivit min coach när det gäller studieteknik nu. otroligt härligt att ha en axel att slappna av hos. hon ska hjälpa mig att lägga upp läxorna på ett bra sätt så jag slipper att bli alldeles för stressad, för då får jag inget gjort alls. något som sitter kvar från depression för ett par år sedan, lite ångestattack i det hela. jag får liksom panik ifall jag inte kan göra sakerna jag ska ha gjort och det resulterar i att jag ligger och gråter och får ångest för att jag inte kan göra någonting alls. men nu ska detta bättras. skit bra. så idag var planerna att jag skulle göra klart svenska och naturkunskaps läxan, än så länge har jag bara gjort naturkunskaps läxan vilket var att ta reda på fakta om Isaac Newton, alla i klassen fick varsinn vetenskapsman. arbetet jag gjorde blev på 3 sidor så jag är hyffsat nöjd. nu gäller det bara att komma igång med referatet jag ska skriva om en text vi fått. men det känns så otroligt segt. jag behöver vila mig lite.

btw, jag åker till nyköping på lördag som sagt. bussen går tjugo över tio på morgonen. biljetten är bokad och klar. när jag kommer hem är ett mysterium, det är liksom inte bestämt ännu. jag tar det som det kommer helt enkelt. det är så mina resor bort från göteborg brukar se ut faktiskt. känns så hemskt att ha en dag då man vet att man ska hem, så händer något jätte roligt och så får man betala pengar för att avboka biljetten. bättre att boka dagen innan man ska hem istället.

jag hoppas på en dag i norrköping under lovet också, inte vart där sen i november for crying out loud! sen kanske det även blir efterfestande i stockholm någon dag. jag och carolina är nog lika överlyckliga båda två faktiskt. får se om pojken är i stockholm just då bara. ska pratas vid lite mer längre fram.

nu ska jag sätta på någon film eller något. eller nej, mamma ropar att det är mat. filmen får vänta! sålänge kan ni ge mig tips på några bra filmer. kom igen nu, jag vill att alla som läser detta ska nämna åtminstonde EN bra film!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback