out again

ja, som sagt. min uppdatering suger verkligen. men får ta tag i det så fort jag orkar. jag är inte direkt någon bloggare egentligen inte. men nu ska ni allt få lite uppdatering hära.

jag kan börja med att berätta lite om min helg.
fredag: var i skolan, rätt chill. drog med sarah hem för att hon skulle hämta grejer, sen drog vi hem till mig, duscha osv. drog upp till hennes boyfriend som även fixade öl till oss. så vi sprang ner till mig igen och började fixa oss. sen var det bara att bege sig till öjersjö för krök. det var en rätt soft kväll. gott folk och allt det dära. i slutändan var det lite torrt på folk, men det var kul ändå tyckte jag. bra musik och dom man tycker om gör verkligen skillnad. sen kom sarahs pojke och hämtade oss, så drog vi hemåt och hämtade pulka, snowracer & utrustning. jag, emma, sarah, joakim och johan drog till en liten pulka backe i mitt område. bärsade, åkte lite osv. sen drog jag, emma och johan hem till mig. drack lite öl, softade film och så. emma åkte hem, johan och jag fortsatte kolla film. sen höll båda på att somna så han drog hem istället.

lördag: vaknade upp runt ett tiden, bakis som ett djur. lite av släkten kom runt tre fyra för att fira lilla morfar som nyss fyllt år. det bjöds på rådjur, älg osv. det var lite gottigt. sen dess har jag bara varit hemma. snön är ju verkligen inget att leka med. usch, vill inte ens gå utanför min dörr. skulle dratt på party idag igen men jag bangar det, fett trött.

sen ville veronica att jag skulle berätta för er om mitt liv i Canada för ett par år sen. visst, vet inte vad jag ska säga riktigt men jag prövar mig fram lite granna och så får vi se hur det slutar. det blir nog ett ganska långt inlägg.

min mammas man fick ett jobb i Canada. jag hade precis börjat på ny skola, skaffat nya kompisar och allt. lite jobbigt var det. då hade vi även två katter också. jag kommer ihåg den dagen vi skulle åka, usch vad jag grät. jag satt i två timmar och bara kramade och pussade på mina katter och stört lipa. jag var så grymt ledsen men ändå glad för att få börja om på ett nytt liv i ett annat land. hela vägen till landvetter flygplats och en timma inne på flygplatsen fortsatte jag att gråta. när vi väl var framme i London Ontario så hade vi en lägenhet under tiden vi väntade på vår "riktiga" lägenhet. dom första två veckorna bestod av shopping, shopping och åter shopping. dom hade massa gigantisk stora "nordstan" där. vi flyttade in i den andra lägenheten efter ungefär tre veckor. den var så snygg. heltäcknings matta och allt. sen var det dags för mig att börja på en ny skola, igen. privatskola denna gången. vilket innebar skoluniform. jag tyckte det var hur coolt som helst. första dagen i skolan var jag livrädd. jag visste inte vart jag skulle eller någonting alls. ett par nior kom fram till mig och frågade om jag var ny och i vilken klass jag skulle börja i. jag visste verkligen inte, men jag berättade för dom att min lärare jag skulle ha hette Mrs. Villis. så dom visade mig mitt klassrum, jag satt och skakade. två tjejer från min nya klass kom fram till mig och presenterade sig och frågade vart jag kom ifrån och massa. dom två tjejerna blev snart mina nya bästa kompisar, Irena och Yin. allt flöt på bra. jag blev en pojkfavorit bland killarna i klassen och pararell klassen. jag var ju den nya tjejen från sverige. skolan var så otroligt bra. min engelska blev helt otrolig. jag pratade flytande efter bara två tre månader. jag spenderade varenda dag med Irena typ. vi var alltid hemma hos henne eftersom att hon bodde i radhus och det var massa barn som bodde i det området. jag bodde ju mitt i stan och där fanns inte mycket att göra för 10/11åringar. kortfattat och bra så orkar jag inte berätta om allt som hände där. utan det slutade helt enkelt med att Irena flyttade till Toronto, jag skulle börja på public school eftersom att privatskolan kostade så otroligt mycket pengar. jag vågade inte börja på public school, jag var ju van vid matthews hall (som skolan hette). detta var alltså efter ett halv år, så jag bestämde mig för att flytta tillbaka till sverige. till min pappa i västerlanda. när mamma och dom lämnade av mig på flygplatsen i Canada grät mamma floder och visste inte vart hon skulle ta vägen. jag bodde hos min pappa i ett år. sen flyttade mamma, min bror och mammas man hem till partille igen. även jag. jag hade tänkt slänga upp lite bilder från Canada tiden nu också. enjoy!

första lägenheten              skoluniformen          skolavslutningen

jag och irena                     en del av lägenheten    utsikten från balkongen

jag och min bror                         ridskolan                     jag med klarinett

har ni frågar eller tankar om mitt halvår i Canada, så kommentera!

Kommentarer
sara säger:

den bilden du är med din bror, påminner mig så mycket om tiden när vi var med varandra ! Du såg precis ut så :P

2009-02-22 | 14:54:48
Bloggadress: http://saralesanifarid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback