ingen sömn

jo visst har jag sovit inatt, har sovit i 6timmar ungefär. men jag tänkte på inlägget innan att jag skrev att jag skulle tillbaka till sängen. det har det inte blivit av. så nu har jag suttit här sen halv sju och känner att datorn är såååå tråkig. hade tänkt gå ut och lägga mig snart men det är inte riktigt så varmt ännu så det får vänta en halvtimme eller så. måste ju verkligen börja sola nu inför sommaren, inte kan man gå runt blek då. nej, usch. jag vill ha bruna ben, vilket jag har svårt att få. så kommer nog bli en hel del solarium innan sommaren faktiskt. det är alltid min rygg, mage och ansikte som tar åt sig mest av färgen. bröstet verkligen dunstar bort det och det hatar jag. för det är jätte snyggt att vara brun på bröstet.

idag blir det rena rama spa-dagen.
solning
dusch
raka benen och allt därtill
noppra ögonbrynen
sminka något snyggt
kanske tillochmed satsar på en ansiktsmask innan duschen bara för att vara lite snäll mot mig själv. det får det bli!

jag har skickat en egen spion på uppdrag. sarah är nämligen påväg till joakim (som bor granne med mig, som sagt) så nu när hon hoppar av bussen om en kvart så ska hon känna efter om det är läge nog för att gå ut och lägga sig och steka lite. inte ett ända moln på himlen, men tillräckligt varmt vet jag inte om jag tycker det är. nog med att det ska bli 25grader idag och det ska bli rent ut sagt underbart.

något jag stör mig på är att min mammas man är en riktigt skvallerpojk. han är hemma nu, vet inte varför och orkar inte fråga varför heller. han brukar alltid dra till jobbet halv nio. kanske är han lika rädd som jag att mamma får veta? ni förstår, mamma blir inte så glad om jag stannar hemma från skolan. men jag behöver verkligen det idag. hade inte vart hemma förens halv fem om jag skulle gått dit idag och det känns lite allt för segt. så ja, får väll helt enkelt hoppas på att han åker till jobbet snart så jag kan röja runt här hemma hur jag vill. hade inte suttit fel att lägga sig i solen med en kall öl. det får det bli om han drar snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback